יום שלישי

שר הטבעות

זקן הדור, שיער שיבתו סרוק למשעי, פוסע לתוך חנות תכשיטים ביום ששי בשעה אחת אחה"צ, כשצעירה יפהפייה מהממת תלויה על זרועו.

הוא מבקש מהמוכר טבעת מיוחדת עבור "חברתו".

המוכר בוחן את המלאי שברשותו, שולף טבעת יפה ומראה לזקן.

"כמה?" שואל הזקן, והמוכר משיב: "4,000$ בשבילך, לא כולל מע"מ".

הזקן עונה לו: "אתה כנראה התבלבלת או לא הבנת אותי כראוי; אנחנו מחפשים משהו ממש – אבל ממש – מיוחד".

המוכר מהנהן בראשו, הולך לדלפק המיוחד שלו ושולף טבעת מדהימה בגודלה ובעיצובה.

"זו הטבעת הכי טובה אצלי בחנות," אומר המוכר ומוסיף "50,000$, אבל אם אתה קונה עכשיו, גם 40,000$ יספקו אותי".

בשלב זה, רוטטת הבחורה שלצד הזקן, ובעיניים נוצצות אומרת: "כן, כן, כזו בדיוק רציתי".

ללא שהיות מוציא הזקן פנקס צ'קים, ומתחיל לרשום.

כשהוא רואה את אי-שביעות הרצון העולה מפני המוכר, הוא מרגיע אותו:

אין בעיה, אדוני. אני יודע שבשעה זו כל הבנקים סגורים, ואינך יכול לברר טיב הצ'ק.

אנחנו נשאיר את הטבעת כאן, וביום ראשון על הבוקר תתקשר לבנק ותראה שאין כל בעיה עם הכיסוי לצ'ק, תודיע לי שהכל בסדר לפי מספר הטלפון שעל הצ'ק, ובצהריים נבוא לאסוף את הטבעת".

ביום ראשון בבוקר, מקבל הזקן צלצול נזעם מהמוכר: "מהבנק הודיעו לי זה-עתה שאין בכלל כסף בחשבון שלך!"

"אני יודע" משיב הזקן בנחת, "אתה יכול להשמיד אותו, כי הלוא טרם הושלמה בינינו כל עסקה, והטבעת נשארה ברשותך. אבל,האם אתה יכול לתאר לעצמך איזה סופשבוע היה לי ?????"..........