יום שלישי

בדיחה יהודית - דג מחכים

יהודי וגוי נוסעים ברכבת ברוסיה הצארית.

מדברים על דא ועל הא.

בינתיים מגיעה לה שעת הצהריים.

הגוי שולף מתיקו ארוחת צהריים מלאה לחם פירות וירקות ביצים וכל טוב ומתכונן לאכילה.

היהודי מוציא מתיקו ראש של דג מלוח.

הגוי שואל את היהודי : "אמור לי ידידי, איך זה שאתם היהודיים כל כך חכמים?"

"זאת משום שאנו אוכלים ראשי דגים..." ענה היהודי.

"אם כך מכור לי את ראש הדג שלך." ביקש הגוי.

"בבקשה" אמר היהודי "המחיר רק חמישים רובל.."

שלף הגוי חמישים רובל ונתן ליהודי .

היהודי נתן לו את ראש הדג ואמר: רגע אני רוצה לכלול במחיר גם את הלחם פירות ירקות וביצים. שהרי אין לי ארוחת צהריים אחרת..."

הגוי הסכים ומסר לו גם את האוכל.

ישבו ואכלו בשתיקה.

תוך כדי כירסום ראש הדג, חשב הגוי לעצמו,"איזה שוטה אני, בחמישים רובל יכול אני לקנות שלוש חביות דגים מלוחים..."

סיים הגוי את ארוחתו, קפץ ואחז בצאוורונו של היהודי- "מכרת לי ראש של דג מלוח בחמישים רובל...."

"אינני מבין למה אתה כועס" -ענה היהודי-"הנה אכלת ראש של דג אחד וכבר החכמת!!!"