יום רביעי

בדיחה לחנוכה

בשנת 2050 מכהן נשיא יהודי בבית הלבן.

הנשיא היהודי מטלפן לאידישע מאמע שלו, ומזמין אותה למסיבת חנוכה בבית הלבן.

בין השניים מתפתח הדו-שיח הבא:

הנשיא: אמא, אני עורך כאן מסיבה לכבוד חנוכה, עם הדלקת נרות וסופגניות. אני מבקש שתבואי להשתתף.

אמא: הייתי מאוד רוצה, אבל יש המון בעיות. קשה להשיג כאן מונית לשדה התעופה. ובשדה צריך להיסחב עם כל המזוודות.


הנשיא: אמא, אני נשיא ארצות הברית. את לא צריכה לטוס בטיסה מסחרית. אשלח את המטוס הנשיאותי להביא אותך.


אמא: כן, אבל כשהמטוס ינחת בוושינגטון, אני שוב אצטרך להיסחב עם המזוודות שלי ולחפש מונית.


הנשיא: הליקופטר שלי ימתין לך בשדה התעופה ויביא אותך היישר למדשאה הבית הלבן. לא תצטרכי מונית.


אמא: כן, אבל מה בדבר מלון. אכסון במלון זה המון כסף, והשירות מתחת לכל ביקורת.


הנשיא: אין צורך במלון. תלוני באגף האורחים של הבית הלבן.


אמא: אם כך אני מוכנה לעשות את המאמץ בשבילך ולבוא.


אותו ערב שוחחה האם עם אחד מידידיה, והלה שאל אותה מה נשמע.


האם: שוחחתי עם הבן שלי ואני מבקרת אצלו לרגל חנוכה.


הידיד: איזה בן, הרופא?


האם: לא, הבן השני, הפחות מוצלח.